10 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu 10 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu

10 augustus

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

10 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Socializedag 3.0

Wojow. Denk je even rustig een koffietje te gaan nemen nemen tijdens het coffeehour in Kroa (waarvan ik de deur gewoon voorbij ben gelopen vrijdag maar dat terzijde), is het één groot café vól met internationals die állemaal zoveel mogelijk contacten in een zo kort mogelijke tijd willen verzamelen. Hallo. Dus nadat ik eerst met Carmen en nog 2 meisjes op de bank neergeploft was, besloot ik toch maar dat het tijd werd om nog meer contacten te leggen. Want ik had nog niet genoeg namen die ik bij gezichten moest plakken. Dus heb ik even mijn contacten onderhouden die ik de afgelopen dagen al gemaakt had (wat er al pittig veel zijn) en daarbij met nog wat nieuwe meisjes staan praten. Hartstikke gezellig.

Wat grappig is, is hoe het tijdens zo'n evenement werkt. Iedereen is dus op zoek naar contacten, en bijna niemand kent iemand (of misschien 1). Absoluut niet genoeg dus om je halve jaar mee door te komen. Dus als je gewoon in je eentje bij een groepje gaat staan, dan stelt iedereen zich meteen voor en begint een heel vragenvuur op je af te schieten. Het is niet dat jij de vreemde eend in de bijt bent. Best een heel prettig gevoel, als je het vergelijkt met de doorgaanse Nederlandse gebruiken.

Prachtig allemaal, om 300 keer opnieuw te vertellen dat Tilburg 1.5 uur onder Amsterdam ligt en dat er in Amsterdam inderdaad veel wiet te halen is, maar na 2 uur ben je daar wel klaar mee. Dus ik sjouw samen met Carmen, (gosh ik ben dr naam kwijt) en Corinne (Roemeense huisgenoot, Duitse vriendin van Carmen en Zwitserse) BI binnen om onze foto voor onze echte officiële zeer gewaardeerde BI studentenkaart te halen.

Wat blijkt, eten met zijn 4en is hartstikke gezellig en moeilijk goedkoop (3 euro pp, en dat voor Noorwegen). Het was wel even passen en meten in ons keukentje. Iedereen is overigens jaloers op mijn stoel want dat is echt een chille stoel en iedereen heeft zo'n krakkige bureaustoel. Mijn beschermengel zorgt wel goed voor me.

De laatste arrivalactiviteit is de zonsondergang op het operagebouw. Natuurlijk is het hartstikke bewolkt en zien we helemaal niks, maar het uitzicht is hoe dan ook mooi. Carmen en meisjezondernaam verzuchten dat hun vriendjes hier niet bij zijn en ik vind dat ik met Jilne en K. hier ook wel eens een avondje kan doorbrengen.

Natuurlijk komen Asch en Michael (Brits en US) met het idee om naar een feestje te gaan. Metro in, metro uit, Chateau Neuf in. Een bandje dat op het podium livemuziek staat te maken en een klein biertje (denken we in eerste instantie) voor 51 kronen. Het is veel, maar het is voor hier nog te doen. Aangekomen bij de bar blijkt dat de memberprijs te zijn. 71 kronen voor een halve liter it is. Ik besluit dat Carmen ook niet zo'n grote bak op kan voor zoveel geld, dus delen we 1 biertje in 2 glazen. Zijn we nog goedkoper uit ook. Hoewel het heel gezellig was en we met een man of 8 waren, werden de stomdronken Noren op gegeven moment kapot irritant. Metro in, metro uit, 5 minuten lopen, kamer in. We worden overigens door iedereen benijdt om onze kamer in BSN Nydalen. Mooie dingen.

Intussen ben ik best wel klaar met het continue praten in het Engels (nu al), dus ik ben dan ook heel blij als Meinke en K. nog even wakker zijn om me mijn Nederlands niet te laten vergeten via Whatsapp. Ik krijg zo overigens een Noors simkaartje, dus zal mijn Noorse nummer doorgeven.

Ik heb zoveel mensen ontmoet deze afgelopen dagen dat ik niet denk dat ik nog alleen ga zijn als ik het niet wil. En dat is een heel fijn gevoel. Ook al kost het wat energie, iedereen moet mensen leren kennen en het is fijn dat iedereen zo open is.

Als laatste noot wil ik even iets rechtzetten over de Noren wat echt superonterecht is. Serieus, die mensen zijn echt de meest open en aardige mensen die ik ook ben tegengekomen. Als je alleen al rond staat te kijken komen ze op je af om te vragen waar je heen moet. Dus dat is cool en ze zijn lief. Amen.

Oh en als allerlaatste noot, mijn officiële introductie begint vandaag met 1.5 uur gebrabbel. Ik heb geen idee hoeveel tijd ik de aankomende weken ga hebben om mijn blog bij te houden of te gaan Skypen. Maar opie en omie, jullie staan als eerste op de Skypeplanning!

Liefs vanuit Noorwegen.

  • 11 Augustus 2015 - 12:28

    Papa:

    Wat fijn om te lezen schat!!! Heb net je foto's van de app gezien. En we krijgen zelfs in onze mailbox een berichtje dat je blog is aangevuld. Snap wel dat je niet alles kunt bijhouden. Iedere dag een paar minuutjes plannen voor je blog, al is het maar een paar regels , is straks ook voor jezelf een mooi 'terugkijken '. Merk ik nl ook nu vd vakantie. En het kan/mag ook met een paar regels per dag.
    Een vraagje , wie mogen we de url van je blog doorgeven? Zit er een beperking op wat jou betreft. Niet dat het omroep Brabant of de schakel wordt hoor

  • 11 Augustus 2015 - 12:30

    Mara Cornelis:

    Hahah wat een lief berichtje weer pap. Ja inderdaad, maar foto's helpen ook veel. Oh van mij mag je die gewoon weggeven hoor, ik zet het alleen niet op fb want ik heb intussen al veel mensen van hier op Facebook en dat is een beetje voor lul als ik die zo beschrijf haha. Maar lief dat je het vraagt.
    Liefs <3

  • 11 Augustus 2015 - 13:22

    Opa En Oma,:

    Lieve troelemien,
    Geweldig om te lezen dat wij de eerste zijn op jouw bel lijst,tof hoor! Even een traantje wegpinken.maar vooral blij dat jij je draai al aardig aan het vinden bent.wat k betreft ik kan er geen touw aan vastknopen maar ik ben blij dat ze voor jou een bijzondere plaats inneemt en ik ben er van overtuigd dat binnen niet al te lange tijd ik haar naam volledig te zien krijg.vandaag met opa naar de kinderboerderij gelopen maar eerst natuurlijk Loebas ophalen.ging goed, even gerust bij kb en toen weer naar huis gelopen.het weer hier blijft prachtig,mooi meegenomen kunnen we lekker smorgens al ontbijten in de tuin,maar eerst een wespenvanger plaatsen het stikt hier van de wespen.
    Tot de volgende keer,
    Knuffel liefs,
    Opa oma

  • 11 Augustus 2015 - 14:06

    K:

    Toppertje ben je ook!

  • 11 Augustus 2015 - 14:25

    Opa:

    Dag lieve mara,
    Wat fijn dat jijde draai zo snel gevonden hebt.
    Ook met mij gaat het goed,langzaamaan dan breekt het lijntje niet.

    Knuffel en ga zo verder dan lukt het jou wel denk ik.
    Fijn dat je al zoveel contacten hebt gelegd.

    Liefs van opa

  • 11 Augustus 2015 - 18:42

    Mama:

    Ha die lieve mara.
    Geweldig je verslagen, lijkt net alsof je zo bij ons aan de tafel zit en vertelt.
    Super dat je al zo " pittig" :) veel contacten hebt gemaakt (als jij dat zo beschrijft, moeten er dat wel heel veel zijn!) Fijn om te lezen dat je al zo kunt genieten van de " Noren" en hun gebruiken. Ben trots op je!
    Ben wel benieuwd naar de studentenpas ( collectors item? ;) , misschien even een fotootje
    toesturen misschien? Hoe je " gebrabbel " is verlopen hoor ik nog wel , een paar zinnen i.p.v. een A 4tje is ook prima hoor. O ja, Jilne en Ruben hebben hun tent opgezet, zowel de tent en de rest har befunnet seg i god form!!
    Hè lieve Mara , geniet ervan, fijne avond en slaap lekker.
    Liefs Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4394

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: