14 & 15 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu 14 & 15 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu

14 & 15 augustus

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

16 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Joehoe we hebben uitgevonden hoe we het kinderslot van onze ramen af kunnen halen! Serieus, dat was echt lastig.

Oke dus, aangezien bier drinken heel even voorrang kreeg, doe ik even 2 dagen in een keer. Het voetballen eergisteren was een heel goed idee. Los van het feit dat ik met 7 jongens was en ze zich allemaal aan het uitsloven waren, dus iedereen na 5 minuten kapot was en niemand het durfde te zeggen, was het supergezellig! Natuurlijk lag dat kapot zijn aan de lucht in Oslo en niet aan de conditie van de jongens.

's Avonds hebben Felix en ik ons weer bij mijn mentorgroepje geschaard. Hoewel het socializen de dag van tevoren met een hoop biertjes op hen beter af ging, was het toch wel gezellig. Uiteindelijk stonden er een stuk of 4 mentorgroepjes binnen in het appartement van mijn buddy en werd het een soort van heel groot huisfeestje. Toen we naar de stad gingen kwam ik (natuurlijk) niet binnen bij de kroeg, dus hebben Felix en ik onze biertjes van de supermarkt met zn tweeën buiten opgedronken en verder gewoon een hoop gekletst. Hele interessante gesprekken wel, om 12 uur 's nachts. Weer erin geslaagd om de laatste metro terug te pakken, wat een superhelden.

Gisteren was er een soort van 'speurtocht' rond de universiteit waar we met een grote groep Noren aan meededen. Het was net iets leuker geweest als ze dan ook daadwerkelijk zouden proberen om Engels te praten, maar zonder al te veel bier op snappen wij als internationale studenten ook wel dat dat heel erg lastig is. De spellen waren wel enorm grappig: dingen als grote emmers water over iemand proberen te gooien nadat je met een blinddoek op rondgedraaid bent. Gelukkig werden we er wel bij betrokken na 2 uur bier drinken, dus stonden Felix en ik op gegeven moment Noorse woorden uit te beelden.

Hoewel we deze mensen helemaal niet kenden van tevoren, werden we 's avonds bij een Italiaanse jongen uitgenodigd, die ook in BSN woont om te komen eten. Heeft toch ook wel iets, om met 8 man op een kamertje in BSN een beetje pasta te gaan zitten eten. Erna was er een feestje bovenop een dakterras, dus zijn we daar heengegaan. Toen iedereen naar de club ging (en ik weer niet binnenkwam), gingen Felix en ik weer onze biertjes buiten opdrinken. Felix is echt superchill, want hij vindt het niet erg als we niet binnenkomen en dat zegt ie ook steeds en dan sjouwt ie met me mee. We zijn naar de haven gelopen en hebben daar weer lekker aan het water gezeten.

Jaa en nou heb je vast al gedacht, waar blijft de metro? Díe hebben we dus gemist. En hoewel het openbaar vervoer in Oslo supergoed geregeld is, is een bus om 1 uur 's nachts toch niet het meest ideale ever. Maar goed, gelukkig zijn we wel weer thuis gekomen.

Vandaag besloten Carmen en ik dat het tijd was om de checklist van onze kamers in te vullen, waarvoor de deadline morgen is. Erna hebben we eigenlijk in onze pyjama's aan met z'n tweeën in de keuken gezeten om vanalles uit te zoeken. En dat doen we nog steeds haha.

Mijn kamer voelt steeds meer als een thuis nu dat het een zooi is, Jilne komt over een paar dagen deze kant op, ik heb een leuk huisgenootje, ik heb een grote sterke jongen die goed op me let en ik heb een hele hoop contactlijntjes die ik overal kan uitgooien dankzij al de feestjes en evenementen die ik bijgewoond heb.

Alleen een extra spijkerbroek was geen slecht idee geweest -.-'

  • 16 Augustus 2015 - 16:48

    Opa Oma:

    Lieve troelemien,

    Zo te zien gaat het je steeds beter af om je plekje te vinden,opa zegt, volgens mij heeft ze het al gevonden.
    Ik kan me al voorstellen hoe je kamer eruit ziet.
    Wonderlijk dat je reisverslagen zo geordend zijn.
    Ik vind het steeds weer fijn om te lezen hoe je dagen invuld.
    Waarom mogen jij en Felix niet binnen in de kroeg ?Of heeft dit te maken met de centjes?
    Fijn voor jou dat Jilne deze week jouw kant op komt.Ja wat de. Spijkerbroeken betreft is wassen misschien een optie?
    Lieve Mara pas goed op jezelf bent zuinig op Felix want hij is voor jou een hele steun zo te zien.
    Hier is het fris, 17 graden en gisteren hele hoosbuien.
    Vandaag zijn Mirjam Han Milan en Louck er geweest,Louck komt al onder mijn kin,Milan bij m'n neus maar ja met een opma van 156 cm is dat ook niet zo moeilijk.
    Vandaag komen Pieter Thera en Ilsa thuis...
    Liefs, dikke knuffel,

    Opa en oma
    Opa. Zegt nog dag mara

  • 17 Augustus 2015 - 00:02

    Papa En Mama:

    hoi lieve schat
    Slim van je om 2 dagen in 1 te pakken. Nog 1 dagje vrij en dan begint het studeren :). We zijn benieuwd naar de komende week van hard werken. Maar dat valt natuurlijk in het niet bij de komst van Jilne. Zojuist het ticket geboekt, gelukkig nog wel, dankzij jouw tip over de jongeren korting bij SAS. Dat scheelt aanzienlijk, want anders was het toch wel wat lastiger geworden. We zien het lijstje nog wel dat je aan jilne doorgeeft. Ze wil alleen handbagage meenemen dus de lijst kan niet te zwaar zijn.
    Het is en heet ook niet voor niets kinderslot, dus het feit dat jullie dat lastig vonden geeft toch aan dat de benaming en functie van de sloten goed zijn. (grapje). We vinden het mooi om je beeldende manier van schrijven te lezen. De foto van het dakterras hadden we al gezien en ook mooi en lief dat felix je steunt. Je kamer kunnen we ook wel een beetje voorstellen na 1 week. En gezellig ook om gewoon in je pyama samen te kunnen chillen.
    Jilne en Ruben hebben hun spullen uitepakt en alles is nat in de was gegaan. De laatste dagen een beetje (veel) regen gehad. We hoorde dat je (alweer :)) op een feestje zit, dus veel plezier daar nog en lekker slapen. Geniet van je ' vrije' maandag en succes met de start op dinsdag. En dan is Jilne er al bijna.
    Nou, knapperd, veel liefs en kusjes van ons

  • 17 Augustus 2015 - 00:03

    Papa En Mama:

    hoi lieve schat
    Slim van je om 2 dagen in 1 te pakken. Nog 1 dagje vrij en dan begint het studeren :). We zijn benieuwd naar de komende week van hard werken. Maar dat valt natuurlijk in het niet bij de komst van Jilne. Zojuist het ticket geboekt, gelukkig nog wel, dankzij jouw tip over de jongeren korting bij SAS. Dat scheelt aanzienlijk, want anders was het toch wel wat lastiger geworden. We zien het lijstje nog wel dat je aan jilne doorgeeft. Ze wil alleen handbagage meenemen dus de lijst kan niet te zwaar zijn.
    Het is en heet ook niet voor niets kinderslot, dus het feit dat jullie dat lastig vonden geeft toch aan dat de benaming en functie van de sloten goed zijn. (grapje). We vinden het mooi om je beeldende manier van schrijven te lezen. De foto van het dakterras hadden we al gezien en ook mooi en lief dat felix je steunt. Je kamer kunnen we ook wel een beetje voorstellen na 1 week. En gezellig ook om gewoon in je pyama samen te kunnen chillen.
    Jilne en Ruben hebben hun spullen uitepakt en alles is nat in de was gegaan. De laatste dagen een beetje (veel) regen gehad. We hoorde dat je (alweer :)) op een feestje zit, dus veel plezier daar nog en lekker slapen. Geniet van je ' vrije' maandag en succes met de start op dinsdag. En dan is Jilne er al bijna.
    Nou, knapperd, veel liefs en kusjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4387

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: