12 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu 12 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mara Cornelis - WaarBenJij.nu

12 augustus

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

12 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Wauw, eens een vroegtijdig verslag. Unieke dingen.

Na de cursus Noors ben ik vastberaden om hier vooral niet teveel moeite in het leren van Noors te stoppen. Het gedoe met mannelijk en vrouwelijke woorden ben ik goed beu na 5 jaar Duits. Maar het klinkt wel heel goed en ik weet in ieder geval hoe je een biertje moet bestellen en hoe je zegt dat je van iemand houdt. Dus aan heel de familie Cornelis plus de mensen die zich aangesproken voelen: jeg elskar deg.

Na wat verwarring of we wel of niet de introduction lecture nou wel of niet bij moesten wonen, hebben we toch maar gekozen voor het nerdy path, dus hebben we heerlijk geluisterd naar de introductie over Noorwegen en de scandinavische manier van business doen. Het Noorwegen gedeelte was leuk, maar na 3 kwartier luisteren was ik mijn concentratie kwijt.

Hoewel ik gisteren mijn buddygroepje niet kon vinden, kreeg ik gisterenavond een email met een telefoonnummer van mijn buddy erin, die ik zou moeten bellen. Na wat heen en weer gesms bleek dat hij nogal druk bezig was met zijn bachelor studenten, dus ik besloot om samen met Carmen, Nadine en Felix (ook een Duitse jongen) naar Songenvenn te gaan. Een meer in Oslo. En wat voor een. Het is ongelofelijk in wat voor stad ik woon nou, het is hier zo mooi!

De Kiwi is de goedkoopste supermarkt, dus Felix en ik besloten dat het tijd was voor wat biertjes bij het zonnetje. Het is hier 20 graden en de Noren vinden het zo warm dat ze in hotpants en bikini lopen.

3 biertjes de man, 3 uur met Felix praten en 1 rondje om het meer van een uur verder krijgen Felix en ik toch wel honger en we besluiten om de metro terug te nemen naar Nydalen. Carmen en Nadine waren een uur geleden al teruggegaan, dus ik haal een pizza bij de supermarkt op de hoek en warm die op.

Over de buddygroepjes gesproken, de tickets voor de feesten zijn rond de 30 euro per feest. Leuk voor de Noren, niet te doen voor de exchange studenten. Wij gaan vanavond met een groep naar het opera gebouw de zonsondergang kijken, dus ik ben geborgen anyway. Daarna maar eens kijken waar Felix (denk ik, want Carmen is niet zo'n partyanimal) en ik belanden.

Leven in Oslo is echt zo slecht nog niet. Hoewel alles duur is, heeft iedereen intussen wel een manier gevonden om daaromheen te komen, en zijn producten inderdaad goedkoop als ze goedkoper zijn dan de rest. Een 6pack bier voor 15 euro is niet zo erg als een 6pack voor 30 euro, dus ben je al snel tevreden. Ik ben niet helemaal zeker of mijn bankrekening hetzelfde denkt maar oke. Ik heb de afgelopen dagen een hoop mensen ontmoet waar ik denk ik altijd op terug kan vallen en dat is een heel fijn gevoel. I'll get around!

  • 12 Augustus 2015 - 22:01

    Papa En Mama:

    Hei Mara, Mooi verslag weer hoor!
    He , misschien kun je dat mannelijke en vrouwelijke Noors vergeten, het belangrijkste heb je toch al onder de knie" gjor meg tre ol" of tewel doe mij 3 bier. Als je dan ook nog zo kunt genieten van de stad en het mooie meer komt alles goed toch :) Rond 9:20 uur begon het hier ook al te schemeren, dus zitten we nu buiten in het donker, ons te vergapen aan jouw fantastische verhalen.
    He Mara, je gaat je weg en " gangetje" wel vinden hoor, je bent nu eenmaal een maramensje, en dat zegt heeeel veel.
    Nou lieve schat, geniet van de zonsondergang, en schiet wat mooie plaatjes!!,

    Liefs , voor straks lekker slapen en morgen veel succes!

    Papa en Mama


  • 12 Augustus 2015 - 22:56

    Mirjam:

    Hee Mara, wat ontzettend leuk om telkens je verhalen te kunnen lezen. Je schrijft zo makkelijk en leuk, echt geweldig. Ik zie je daar gewoon rondlopen.
    Super dat we op deze manier mee mogen beleven.
    En ik vind het ook ontzettend knap hoe jij je daar redt.
    Liefs en een dikke knuffel x

  • 13 Augustus 2015 - 10:43

    Opa Oma:

    Lieve troelemien,

    Goed te Weten dat je mensen hebt waar je mee opkunnen trekken.
    Wat schrijf je toch makkelijk, ik zie je zo rondsjouwen door Oslo.probeer wel energie over te houden. Voor je studie! JA mara zo zijnopa,s en oma,s. Wij houden van je en zijn super trots op jou zoals je het allemaal doet zo in je eentje, en je weet het hè wij houden van jou.
    Liefs, knuffel, opa en oma

  • 13 Augustus 2015 - 19:40

    Leo & Loes:

    Hallo mara, ja, kleine kinderen worden groot. Waar is de tijd gebleven als ik pap of mam op kwam halen en jij aan mijn benen hing als ik binnen kwam. Ff samen wat prutsen, jus d'orange en een koffietje, gezellig. Wil je natuurlijk als internationale student niet aan herinnerd worden dus.......bij deze. Geniet er van daar. Groet leo en ook van Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4405

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: